9000170529 |
Moodle: Creació unitats didàctiques |
2017-2018 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
29/1/2018 - 31/5/2018 (45 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Àrea de Cultura Digital
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
MOOA Moodle: Creació unitats didàctiques
|
| |
Inscripció |
09/01/2018 - 19/01/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs telemàtic d'autoformació tipus MOOC: autoformació basada en la reflexió i la col·laboració entre els participants.
Adreçat al professorat de qualsevol nivell educatiu que vulgui aprofundir en l’ús de l’entorn virtual Moodle per crear cursos com a proposta de seguiment o com a complement de l’activitat docent a l’aula.
És recomanable una familiarització prèvia amb l’entorn Moodle (haver fet el curs d’iniciació o tenir uns coneixements similars).
|
| |
Objectius |
- Conèixer els diferents tipus de recursos que ofereix el Moodle per presentar els continguts d’un curs.
- Aprofundir en la utilització de les distintes activitats i els seus paràmetres.
- Conèixer les possibilitats del Moodle per a l’avaluació i incorporar els elements que la faciliten (guia de qualificació i rúbrica).
- Adquirir estratègies per desenvolupar la competència digital i comunicativa de l’alumnat a través de l’entorn virtual.
|
| |
Continguts |
Mòdul 1: Els recursos del Moodle i la seva configuració.
Mòdul 2: Les activitats: tots els tipus. Paràmetres.
Mòdul 3: L’avaluació. Guies de qualificació i rúbriques.
Mòdul 4: Eines de comunicació i dinamització dels cursos.
|
| |
Avaluació |
El Pla d'avaluació contempla:
- Mòdul 1: Creació de la infraestructura d’un curs per aplicar a l’aula i incorporació de diferents recursos.
- Mòdul 2: Elaboració de diferents tipus d’activitats coherents amb els objectius de les propostes de cursos.
- Mòdul 3: Aplicació de les ajudes per a l’avaluació. Confecció d’una guia de qualificació i una rúbrica.
- Mòdul 4: Treball amb els fòrums i la missatgeria interna.
Totes les activitats es fan a l'espai de pràctiques i s'emmarquen en un projecte que s'elabora al llarg del curs i que consisteix en la creació d'un curs a l'entorn Moodle que es pugui portar a la pràctica amb alumnes (avaluació de la transferència a l'aula).
Participació en la coavaluació de les activitats dels mòduls
|
| |
Requisits de certificació |
Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% de les activitats).
Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
Participació activa als fòrums.
Complimentar el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Adreçat al professorat de qualsevol nivell educatiu que té un domini bàsic de les eines informàtiques i vol conèixer el funcionament del Moodle per mantenir un entorn virtual al centre.
|
| |
E-mail |
formaciotac@xtec.cat
|
| |
|
|